Thursday, June 7, 2007

prima zi de lucru

La 7:40 eram jos. Am plecat cu domna (nici acu nu stiu cum o cheama ... un nume german oricum). Am ajuns la gara, am platit beletul: 4.40 Eur. Trebuia sa schimb in Mechlen.
Erau 2 trenuri spre Leuven, asa ca m-am urcat si eu in prinul care pleca ... din moment ce nu scrie la ce linie e trenul tau ...
Se pare ca in Belgia nu se dau locuri ca sunt mereu libere. Era loc din plin.
Pana in Mechlen plictiseala maxima. Toata lumea vorbeste flamanda in zona aia. Nu intelegeam nimic din ce ziceau.
Am ajuns in Mechlen, am schimbat, am plecat. Am stat doar vreo 10 min in statie.
In sfarsit am ajuns in Bordet. Cam cea mai mica statie de tren din Belgia. Ceva de genul haltelor de la noi. Statie e cumva sub un pod. Am urcat podul si am ajuns fix langa biroul HP.
Zona e cumva ca Pipera de la noi, sunt f. multe firme in zona.
HP are 3 cladiri acolo si mai are inca in 2 zone in Bruxelles. Sunt cam 1300 oameni care lucreaza pt HP aici.
Birourile sunt mult mai dragute decat cofrajurile de la noi. Mai aerisite si spatioase si nu ai panou cu colegul de langa tine, iar de cel din fata te desparte doar ceva simbolic care iti ajunge doar pana la buric, poate putin mai sus. E chiar dragut.
Au si dusuri!!!
La intrare am intrebat de Gerdy, ca Justus era in Elvetia. A venit Gerdy si m-a cules. A fost super ok. Mi-a aratat zona, mi-a aratat birourile flexibile unde as putea sa stau si biroul lui Justus (unde aveam un biletel de Welcome in care imi prezenta fetele de langa mine: Marlene si Veronique), mi-a aratat unde sta el dupa care m-a condus la biroul lui Justus si el a plecat.
Gerdy lucreaza de acasa ca face cam 1:40 pana la work. Atunci venise doar sa ma intampine pe mine.

Cum aveam mult de munca, dupa ce am zis un salut la fete am bagat capul in laptop si da-i ca de obicei.
La pranz numa ce ma trezesc cu Gerdy sa ma ia la masa. M-am dus desigur, desi nu eram chiar flamand. Mi-am luat o supa si niste piept de pui cu orez - foarte bune ambele - am dat 4.40 eur. Cantina arata chiar ok si au destule optiuni. Am mancat si palavragit cu Gerdy vreo ora dupa care m-a condus din nou la birou si a plecat acasa.
Justus si Gerdy m-au mai intrebat de vreo 2 ori cum e prima zi si cum ma simt. Ma simteam ok ca nu faceam decat sa casc ochii in calculator. Ba chiar pot spune ca ma simteam ca acasa ca nici nu-mi dadeam seama ca sunt in alt office pana nu ma intindeam putin cand vedeam ca sunt alti oameni in jurul meu. Cat e de munca totu-i bine cum s-ar zice.
Gerdy s-a interesat care e statusul cu masina si cica era rezervata dar trebuia sa o aduca. Am sunat si eu la Charolina (parca) si mi-a spus ca la 15:00 imi vine masina. Cel mai probabil un Mercedes E-Class. Sa-mi pice telefonul din mana. Am multumit frumos si m-am pus pe asteptat.
La 3 si ceva mi-a zis Gerdy ca l-a sunat de la receptie sa-i spuna ca a sosit masina.
Eram intr-un call asa ca am ajuns abia peste vreo 20 min. Ce sa vezi, Mercedesul s-a dat peste cap de 3 ori si se facu Renault Clio 3. Eh, decat deloc e bun si asa. Diesel, motor de 1.5, noua nouta, doar 5k km in bord. Merge struna (desi schimbatorul nu e perfect :D ). E mult mai spatioasa decat Clio standard. Aproape ca un Megane Bicorp.
Inapoi la munca si curand se facu de plecare (vreo 7PM). Am dat repede sa mai prind Carfour deschis ca in Leuven se inchide la 8PM (restul - Lidl si Aldi - se inchid la 6PM).
Da-i cu masina spre E40 (autostrada care duce la Leuven). De unde atata, am luat-o gresit ca nu-s invatat cu ramificari pe autostrada. La noi e simplu: daca ai intrat pe o autostrada, ii dai inainte vreo juma de ora pana iesi de pe ea, n-ai cum sa te incurci. Aici neh.
Am ajuns la un moment dat la o strada unde 3 benzi erau destinate intrarii intr-o parcare si una pt trafic. Evident ca m-am nimerit pe una din cele 3. Am ajuns aproape de intrarea in parcare si am vazut ca e de plata. Hopa ca nu-i bun. Da-i cu spatele, cica sa ies. De unde dracu ca trebuia sa dau mult cu spatele sa ies si mai luam si o amenda ca as fi incurcat circulatia destul de mult.
Asa ca am intrat, m-am dus spre iesire si in 10 secunde eram afara din parcare si cu 2.2 euro minus in buzunar.
Intristat m-am avantat din nou pe strazile mari si dupa ce m-am dus-intors de cateva ori pe o raza de cativa kilometri am reusit sa ajung pe E40. De acolo dai inainte spre Leuven si dupa ce m-am ratacit putin ca am iesit de pe autostrada in celalalt capat la Leuvenului, am ajuns in sf acasa.
Fuga la Carfour dar era deja inchis. M-am uitat cu doamna dupa un magazin nonstop si am gasit unul aproape. M-am dus acolo, era un arab. M-a jupuit de bani. Am dat 1 euro pe o Stela Artois de 3.3 ml cand normal e cam jumate. Eh, asta-i treaba, am supravietuit si mi-a mai trecut supararea dupa primele 4 beri.
La culcare inca o data. Prima zi de munca in Belgia se terminase.
http://www.flickr.com/photos/stefanicai/tags/hpclio3/

No comments: