Saturday, June 30, 2007

27 iunie

Sa-mi aduc aminte ce-am facut pe 27.

Ah, nimic deosebit in timpul zilei, in schimb seara m-am dus la spectacol de dans cu Sarah, Eric, Juves si sora lui Sarah si prietenul ei. Acolo ne-am intalnit si cu Marlene si fiica ei.

Sarah e la un club de dansuri. Ea practica dansuri indiene dar clubul are tot soiul de cursuri cu o droaie de tipuri de dansuri.

Am ajuns la 8PM cand incepea petrecerea. Uitasem portofelul in rucsacul cu care mergeam la sala pe care nu-l luasem atunci, dar am reusit sa intru pana la urma cu dardul de la HP (pt ca are poza si numele) si eram trecut si pe lista.

Acolo era o masa plina de bauturi si mancare. Era un fel de prezentare a clubului mai mult in scop publicitar cred. Eu si Eric ne-am luat cate o jumate de pahar de vin (cum spuneam in Belgia poti bea un pic chiar daca conduci - cam o bere zic ei ...).

La scurt timp a inceput dansul. Mi s-a parut o mare abureala. Poate daca dansau goale era o treaba, dar asa chiar nu m-a impresionat.
Dupa au mai urmat diverse tipuri de dansuri, mai lente (gen balet), mai sporty (gen muzica pop). Nimic extrem de deosebit.
Ce m-a impresionat in schimb e ca oameni destul de in varsta pt Romania cel putin (in jur de 40-50 ani) au dansat. Mai bine zis a fost cam jumate-jumate. O mare diferenta intre Romania si Belgia e ca viata "publica" aici nu se termina la 35-40 ci mult mai tarziu. Lumea face tot soiul de activitati, sportive si distractive (gen mers in pub) chiar si mai tarziu. Mi se pare super. Probabil si la noi o sa se ajunga asa in momentul in care ai sa poti sa iti permiti asta si cand ai 2-3 copii de crescut.

Cum ziceam, am asistat la cateva dansuri. Pustoaica lui Marlene a dansat si ea in legea ei incercand chipurile sa imite pe cei care dansau. A fost simpatica. E foarte frumusica. Chinezoaica cu ten masliniu, as vrea sa il vad pe sotul Marlenei ca ea nu e nici chinezoaica nici maslinie si chinez negru n-am vazut inca. O fi infiata poate?! Oricum ar fi e draguta foc.

La un moment dat am vazut-o pe Sarah plangand. Se pare ca i-a murit pisica si i-a spus sora-sa abia dupa ce a terminat cu dansul. I-a trecut in 15-30 min, dar a vrut sa plecam. Ce sa fac, am plecat cu ei, desi as mai fi stat ca atunci incepuse lumea sa danseze pe placul meu (pop). Da na.
Ne-am dus intr-un pub foarte aproape. Cum spuneam, in pub erau oameni de varsta medie (insemnand intre 30 si 50 ani). Pub-ul dragut. Am stat vreo juma de ora cred si am plecat.

Din ce-am vazut aici lumea nu se saluta ca la noi ... cu strangeri de mana ci se pupa pe obraz ... Cam ciudat, pt mine cel putin, sa pupi pe obraz un semi-necunoscut dar daca asa-i regula o facem si pe asta.

Ei am plecat acasa si eu, daca tot intrasem in Bruxelles prima oara am zis sa vad si eu ceva prin oras ca tot vreo 10PM de-acu si traficul nu avea cum sa mai fie dureros.

Asa ca am plecat in directia in care mi-a zis Eric ca sa ajung in centru. N-am nimerit si am inceput sa ma plimb cum ma pricep eu: adica unde vad o cladire mare si interesanta ma indrept intr-acolo. Cat nu vad merg tot inainte pana ies din oras si daca asta se intampla ma intorc si incerc sa merg pe alt drum.

Se pare ca tehnica mea merge ca am vazut cam tot ce e mai interesant in Bruxelles.
Bruxelles e in sfarsit primul oras adevarat din Belgia. Cladiri preponderent mari (peste 6-8 etaje), majoritatea noi. Cam tot orasul arata cam cum e Piata Victoriei sau Unirii de la noi. Foarte dragut si in acelasi timp foarte rece. Este o cladire langa catedrala (care e impresionanta) care arata ca cladirile din Gotham City din Batman. Putin fricky.
Mi-a placut orasul, dar nu pot spune ca m-a atras f. tare sa traiesc in el.
Mi s-au parut cool si terminalele care le gasesti in special pe langa statii de autobuz de pe care te poti conecta la internet sau citi stirile sau trimite email prin freemail.com cui vrei tu. Ar merge de spam alea ca nu te depisteaza nimeni :D.

Dar cea mai cool cladire e totusi primaria (sau cum ii zic ei Grand Place). E foarte impresionanta si noaptea e luminata in diverse culori care se schimba din cand in cand. Foarte draguta.

Pe la 1 si ceva m-am indreptat spre casa. Am poze desigur dar dupa 1 le pun live.

No comments: