Monday, June 18, 2007

17 iunie

Heh, azi m-am trezit pe la 11. M-am uitat la un film. Inca mai am filme dar se duc ca painea calda. Internetul merge cu 500 biti/s. Oare proprietara cum rezista?! Ar trebui sa faca ceva. Mi-au mai ramas doar vreo 2 episoade din Prison Break. Trebuie sa vad cum le rationez ca se termina prea repede. La ritmul in care vin episoadele noi trebuie sa vad cate 5 min pe zi :(.

S-a terminat filmul pe la 2PM. Am mancat putin, s-a facut 15:00. Ar fi cate ceva de facut dar n-am nici un chef sa stau in casa. Sambata era in plan o excursie la Brugge, dar cum a plouat a trebuit s-o aman. Am facut un calcul rapid in minte, 1 ora dus, una intors, 3 ore sa vad orasul se fac 5. Deci cum era 15:30 la 18:30 as fi fost acasa. Merge. M-am imbracat si la drum.

Am trecut pe langa Antwerp (dupa ce am luat-o putin spre Hasselt), dar m-am prins dupa 16km si m-am intors.

Trist. Prima piatra de incercare in Belgia. A trebuit sa alimentez. Pe langa faptul ca eram deja trist ca tre sa scot cateva zeci de euro din buzunar, nici ca gaseam o statie Peco. Beculetul rosu era demult aprins si eu tot speram sa ajung in Brugge. Si nenorocitii astia nu pun si cati kilometri mai ai pana la destinatie. Iti tot arata in ce directie sa mergi. Pai cum, cand mie pe map24.com imi zice ca sunt 124km pana la Brugge si eu deja facusem mai mult. De unde sa-mi dau eu seama ca n-am luat-o pe cel mai scurt drum?! Si ca de fapt mai am 60km. Am vazut intr-un tarziu si prin urmare am iesit de pe autostrada cu prima ocazie sa caut un oras. Am ajuns in Eecko. Am ajuns si la o benzinarie unde desigur cardul American Express nu merge!!! Am scos cardul meu din portofel si am platit, dupa ce era sa plec ca am crezut ca nu merge. Noroc ca era un nene care alimenta si el atunci si l-am intrebat si mi-a explicat cu se foloseste (om la vreo 60 ani care vorbea engleza fara probleme).

Aici cam toate benzinariile pe care le-am vazut sunt self-service. Bagi cardul, spui pin-ul dupa care incepi alimentarea. La sfarsit, poti sa te duci sa-ti iei bon daca vrei. Am pus de 25 Euro sa fie pana gasesc una la care accepta AmEx.

Mai relaxat (ca ma gandeam ca raman pe autostrada fara motorina si dracu ma ia, ca tre s-o mai tractez pe undeva si ma rupe de bani), am taiat-o spre Brugge si in cam 30 min eram acolo.

Am stat 3 ore in oras. Dupa ce am parcat intr-un loc posibil chiar legal, destul de aproape de centru, am luat-o la pas sa vad ce-i prin zona. Desigur am pus masina undeva s-o pot gasi. Langa un pod, sa fie langa apa ca sa am un reper la intoarcere. Am facut si niste poze cu ce mi se parea mai semnificativ prin zona in caz de ceva sa pot arata poza la localnici pt directii.

Orasul, din ce zice lumea ar fi punctul de atractie no.1 in Belgia. E plin de cladiri foarte vechi, are o piata mare in centru foarte draguta, cu o biserica intr-o parte si niste cladiri foarte misto pe langa. Sunt multe cotloane unde cladirile chiar sunt ca pe vremuri. In unele zone seamana cu Sighisoara de la noi, in altele cu Brasov. Orasul e chiar dragut. Poti sa faci turul cu barcuta daca vrei. Parca era 5Eur de om.

Am facut evident cateva sute de poze, dupa care m-am indreptat spre masina ca ma cam dureau picioarele si facusem la pas cam tot ce era mai important. In partea de nord-est nu am ajuns, in rest am calcat peste tot.

De la Brugge, am zis sa ma duc la mare putin daca tot eram la cativa km de ea. Am luat-o si eu spre primul semn cu vapor pe el: Zeebrugge. Asta e un port de unde poti pleca cu feribot-ul spre Anglia. E imens portul. Azi am aflat ca dupa Rotterdam, Antwerp e cel mai mare port european, desi Antwerp nu e chiar la mare, dar este un canal care ajunge prin apropiere si desi portul e la vreo 25 km de Antwerp are acelasi nume si probabil e administrat de oras.

Foarte cool la mare. Imi era dor de mirosul ala de apa statuta si sarata. Inca am prins lumina acolo. M-am dus pana la apa si m-am udat putin pe maini, am mai tras putin aer in piept si dupa vreo juma de ora m-am indreptat spre masina. Am dat si peste niste romani acolo care lucrau in port si unul dintre ei ii spunea altuia ca sa nu mai bea ca a doua zi lucreaza :). Romani adevarati, ce mai. Desi nu se clatina nici unul ... inca (nici nu pareau ametiti macar ... da mai stii).

Am vazut si portul, m-am dus pana unde se imbarca marfa. M-am oprit ca era o bariera. De altfel nici nu stiu daca ai voie asa aproape, da nu mi-a zis nimeni nimic.

In fine, am luat-o incetisor spre casa (150/ora) si ca se facuse vreo 10 ceasul am zis ca sa trec si prin Antwerp ca probabil n-o fi aglomerat si sa-mi fac si eu o idee de oras, ca tot il lauda lumea.
Justus spune ca e cel mai in viata oras din Belgia, tot ce misca acolo misca. Desi firmele mari sunt in Bruxelles preponderent si apoi in Antwerp si cateva intre ele (sunt 50km de la Bruxelles la Antwerp).

Nu era de-ajuns ca era noapte, a trebuit sa inceapa si ploaia. Asa ca pe la 10PM eram in Antwerp, cu stergatoarele la maxim stand pe ganduri daca mai are sens sa stau sa vizitez sau sa-mi vad de drum. Dupa ce am ratat cateva iesiri de pe autostrada (autostrada trece cumva prin oras, foarte impresionant - e cumva ca intr-un pasaj, doar ca fara acoperis ... doar din loc in loc cateva strazi trec pe deasupra), am hotarat sa vizitez orasul.
Nu pot sa explic forma exacta a zig-zag-ului in care am vizitat orasul, cert e ca am intrat prin partea vestica, am iesit o data prin partea sudica, dupa care am facut rapid dreapta cand mi-am dat seama, am intrat din nou prin partea nordica, am ajuns iar in partea sudica, am ajuns in centru (sau asa cred, ca nu prea arata a centru), dupa care am iesit din zona centrala, m-am intors iar ca nu am crezut prima oara ca ala chiar era centru, am ajuns iar in zona centrala (alta decat prima oara, desi nici asta nu prea arata a centru) dupa care am iesit prin partea vestica sa ma duc spre casa. Gresit desigur ca trebuia sa ies spre Bruxelles, deci prin sud.

In ansamblu, orasul mi s-a parut un sfert de Bucuresti, cu cladiri mai mici si mai vechi, cu strazi mai proaste si mai inguste si lipsit aproape complet de verdeata. Straniu ca mi-a adus aminte de Bucuresti si parca a inceput sa-mi fie dor de casa ... :(. Ca sa vezi, urate ele strazile, dar ce efect neasteptat pot avea!!!

Din pacate nu mai aveam baterii la aparatul foto, dar oricum era noapte si nu cred c-ar fi iesit mare lucru.

In concluzie, singurul lucru care m-a impresionat in mod pozitiv la Antwerp a fost autostrada brazdata de strazile suspendate care aveau un aer futurist, destul de cool. In rest, doar de rau as putea vorbi. Acuma, Justus spune ca nu e chiar atat de rau, si ca sa ma duc sa vad Liege daca vreau oras urat. Clar c-am sa ma duc, trebuie sa fie cu adevarat deosebit.

Si cum ziceam, am iesit pe partea gresita a orasului, si tot asteptam sa vad un semn spre Mechlen sau Leuven. Am vazut cu Mechlen la un moment dat, dar era prea tarziu. Am mers inainte a sigur urma sa mai fie si altul. Ia ghici :). N-a fost. Asa ca am mers spre Hasselt(si Liege) pe A313 pana la intersectia cu 314, pe are am mers inapoi spre Leuven inca vreo 60km. Deci am inconjurat vreo 120 km. Desigur am mers cu 150-160, dar chiar si asa mi s-a parut ca nu mai ajung acasa.

Pe la 12:20 am ajuns si eu acasa, dupa o zi in care am condus 500 km(in loc de 250 cat ar fi fost dus-intors normal, dar fara sa trec prin Antwerp - probabil 350 trecand prin Antwerp fara ocoluri), am fost la cel mai important punct de atractie, la mare si m-am ratacit in cel mai important oras din Belgia.

Ostenit, m-am mai uitat la un episod din Prison Break (mai am unul si gata :( ) si m-am culcat.

Overall, a fost un weekend super.

Poze cand gasesc unde sa le pun.

4 comments:

Anonymous said...

man, autostrada prin centru e in mai multe orase din lume; la Linz in Austria trece tot asa prin centrul orasului, dar cumva la vreo 10 metri sub nivelul orasului; ba mai e prin tunele, ba fara acoperis deasupra;
in schimb la Paris e senzational; au o sosea de centura de autostrada la vreo 15-20 km de centru, iar mult mai aproape au o autostrada interioara care practic separa Parisul de suburbii; astfel ajungi foarte usor dintr-o parte in alta a orasului; si culmea e ca e atit de bine izolata fonic in zonele locuite ca nici nu-ti dai seama ca e vreun mare drum pe acolo; si culmea, are si 3 benzi pe sens; ba chiar 4 in unele zone;

Anonymous said...

da interesant, te-ai pierdut prin belgia

stefi said...

Super mestere. Am sa bag si eu masina in Paris daca e pe-asa. Ma gandeam sa nu ma aventurez ca nu stiu orasul, dar daca am condus in bucuresti cred ca n-ar trebui sa am probleme.
Sa vad si eu autostrazile din centru'.

Anonymous said...

dac'ai condus in Bucuresti cred ca poti conduce in orice oras din lume; poate doar prin India nu, ca aia's mai ciudati; uite aici http://www.youtube.com/watch?v=RjrEQaG5jPM