Thursday, June 14, 2007

12 iunie

Sa revin la ziua de ieri. Ca de obicei mi-am inceput sortarea de email-uri acasa si am ajuns la office pe la 12. Am sarit peste pranz ca era de munca si mai tarziu cand m-am trezit ca mi-e foame, pe la 3 jumate, m-am dus sa iau ceva. Aici au niste aparate cum sunt si alea de la noi la HP in Bucuresti de unde poti lua dulciuri etc, doar ca aici poti lua si sandwich-uri.
Aici pana pe la 13:30 ai un sandwich bar, de unde poti cumpara sandwich-uri foarte misto si mari si cu de toate la 1.5 euro bucata. La acelasi pret sunt si alea din automate dar sunt mai mici - arata fix ca alea de la snack attack, iar la gust sunt exact la fel.

Pe la 6 Justus s-a dus sa joace tennis. Avea de la 6 la 7 in Leuven cu un prieten care il bate tot timpul :). Justus cica ar fi cam in top 400 in Belgia la tenis (a participat candva la competitii), iar colegul lui e in top 100. Aici iti poti face abonament de tennis pe tot anul si joci de cate ori vrei. Te costa cam 120 Eur pe an. Singura restrictie e ca nu poti lua decat ora o data, si daca vrei sa mai iei abia dupa ce-ti joci ora poti sa faci programare din nou. Dar daca vrei sa joci mai mult poate cel cu care joci sa ia si el o ora imediat dupa tine si s-a facut de 2 ore. Mai mult oricum nu poti juca ...

Cum ne-am inteles, pe la 8:30 mi-a dat beep ca a ajuns la mine, am facut o scurta vizita in camera mea sa o vada si el si am plecat sa mancam.
M-a dus el la un restaurant bun cica si ne-am luat amandoi spaghetti bologneze. 7.5 Euro portia, dar era un munte intreg in farfuria aia. N-am reusit sa mananc mai mult de jumate si la fel Justus. Si foarte bune la gust.
Am baut o bere cu o istorie speciala. Numele e parca d'Archer(nu stiu daca asa se scrie, dar inseamna cumva spiridus) si se numeste asa ca atunci cand cel care a descoperit reteta, de cate ori beia bere (probabil in cantitati considerabile ;) ) vedea un spiridus.
A fost ok berea, desi nu extraordinara.

Si am mai dat din gura vreo ora si ceva cred. Mi-a povestit Justus de campionatele lor amicale de fotbal - aici se face anual campionat de fotbal cu arbitri si pe terenuri serioase, si se poate inscrie orice echipa care aduna 11 jucatori, fiecare trebuind sa plateasca in jur de 150 Eur pe an pentru teren, arbitru si organizatori - si el joaca in fiecare an.
Se pare ca aici lumea face foarte mult sport si sunt tot soiul de posibilitati sa faci sport serios, aproape de competitional si fara foarte multi bani. In Leuven, desi nu-i un oras extraordinar de mare, poti face aproape orice sport sau activitati de recreere - cu sa fara instructor - : Balloon, Guided 4 x 4 trip, Bowling and snooker, Cycling, Fit-O-Meter, Golf, Angling, Ice skating, Yacht-basin, Canoe and kayak, Climbing, Midgetgolf, Mountain bike, Viking-trip, Orienteering, Horse riding, Petanque, Rowing, Roller skating, Sauna, Skating - Boarding, Squash, Tennis, Rafting, Football, Walking, Swimming, Guided nature walks, Popular sports. Nici nu stiu ce-s toate, le-am gasit pe http://www.leuven.be/ - site-ul original al orasului.

Dupa masa, am zis sa mergem la biliard ca sa-i arat si eu ca-s bun la ceva. Da de unde, ca cand am ajuns acolo mi-a zis ca a jucat Snooker in competitie :D. Mi-am luat-o cu un 8-0 (sau mai mult) si am plecat spre casa pe la 1.

Toata seara ne-a costat vreo 40 Eur(27: 2 portii de spaghete si 2 sticle de 1 litru de bere si 14.7 biliard plus 2 Stella la pahar si 2 cola) pe care i-a platit Justus, mie venindu-mi randul soon. Trist dar adevarat.

Aici se pare ca ai voie sa ai maxim 0.5% alcool si esti ok. Asta inseamna cam o bere pe ora. Nu e rau, si probabil esti destul de lucid la o bere pe ora. Poti sa te duci la un picnic si sa bei si tu cate o bere pe ora si in ultima ora nimic si totul e ok ... Nu suna chiar rau.

Am aflat si eu ca sunt niste camere foto prin oras care te filmeaza daca depasesti viteza legala, care e 50 si cica in zonele cu 50 daca depasesti 80 iti ia carnetul. Eu in general mergeam cu 70, deci nu e exclus sa primeasca HP-ul niste amenzi.
Iar pe autostrada cica ar fi 120 limita, dar nu sunt camere de filmat asa ca nu e chiar grav daca eu merg cu 150.

Concluzia pe ziua de ieri: sunt o mare cizma la biliard. Dar cu exercitiu ... vedem ce iese :).

No comments: