Wednesday, June 13, 2007

11 iunie

Cu putina intarziere (chiar n-am avut chef sa scriu ieri - am stat si eu sa vad un film ca muream ca n-am vazut nimic de ceva timp si aici se cam simte nevoia ... asa ca dupa ce am incercat sa iau unul de la Paul - care are numai DVD-uri !!!, din alea cumparate !!!, am pus un strongDC si am pus la carat. Pana acum am adus vreo 4 filme si am vazut unul - Blood Diamant - dragut) fac un rezumat la ziua de ieri.

Ieri a venit Justus in Belgia. O sapt pe luna lucreaza din Elvetia ca acolo lucreaza prietena lui. E din Belgia si ea dar a primit un job la Procter&Gamble acolo.

N-am apucat sa vb mare lucru cu el ieri ca fiecare a avut treaba, mai mult un salut-salut si apoi am luat masa impreuna (alti 4.4 Eur - in care a intrat o friptura in sange - adica curgea sange din ea ... mai mai sa cred ca nu era moarta - nici nu stiu ce animal era, ca ar mai fi fost carne de cal si n-am vrut de aia asa ca am luat ce arata mai bine ... , niste cartofi prajiti si o supa de ceapa f. misto, nu ca cea pe care o gasesti la noi). Se pare ca astia aici au numai supe gen crema. Nu au de-ale noastre cu taietei, legume sau carne. La ei tot e doar o crema de diverse legume in general. Cred ca sunt si cu arome de carne, dar n-am vazut pana acum decat din alea Maggi prin hipermarket.

Dupa masa ne-am uitat putin dupa masini, ca eu vreau sa-mi iau un sh fix inainte sa plec de-aici, si mi-a povestit el ca cica Audi A3 si Ford Mondeo se fabrica in Belgia deci sunt sanse sa fie mai ieftin. Cica Audi fabrica mai multe modele dar au dat afara vreo 60% din personal si au pastrat doar A3-ul.

Printre altele mi s-a elucidat si misterul cu masinile scumpe. Chiar ma intrebam cum de isi permite lumea in numar atat de mare masini atat de scumpe cand belgienii nu castiga asa de mult din cate stiam eu. Se pare ca aici masina e un beneficiu foarte intalnit din partea firmei. Iar in firmele de IT a aproape sigur ca ai sa primesti o masina. Si brandurile principale cu care lucreaza firmele sunt BMW, Mercedes, Audi si VW. Iaca de aia toata lumea are una din astea (desi VW nu prea am vazut).
Socoteala e cam asa. Firma plateste cam 700 euro ca sa-ti acopere tie masina, asigurarea si combustibilul pe care-l consumi intr-o luna - se calculeaza cam la 30000km/an). Daca ar fi sa-ti dea banii astia tie, dupa ce ar scadea taxele (aproape 50% din brut) si combustibilul pe care ei asa si-l trec in cheltuielile firmei, ai ajunge sa iei in plus la salar vreo 100-150 Eur pe luna. E destul de evident de ce lumea prefera sa primeasca masina de la servici decat sa-si ia banii. Numai daca pui combustibilul pe care ti-l plateste firma si probabil faci 50% max in interes de servici si ti-ai scos cei 150 eur. Daca mai pui si asigurare ... etc
Interesant, as da si eu 5-10% din salar (salariile pe aici sunt cam intre 1200 si 3500 net. 3500 ai cand ajungi managerul managerilor si in special in IT. Altfel iei probabil in jur de 2000 daca esti pe o pozitie ok) sa am un BMW sau Mercedes cu asigurare si combustibil pt o luna :). Uhu, si inca cu cat drag.

Dupa program m-am dus sa-mi arate Justus un shortcut pt iesirea spre autostrada spre Leuven care cica ar fi mai rapid etc. Il stiam desigur si chiar era drumul pe care mergeam si eu pana atunci :). Bine, eu mergeam pe-acolo ca era Cora in zona si de multe ori am ajuns la Cora sa aprovizionez cu bere ca au oferta ce-a mai buna, nu stiam ca e cel mai bun drum ...

Am ajuns la Carrefour Leuven, unde am luat diverse. Eu in special ce gaseam spicy, ca il prinsesem pe Justus acum sa-mi spuna care-s spicy. Mi-am mai luat niste delicat care la ei se pare ca nu e atat de popular ca la noi. Au doar vreo 10 tipuri de knorr si doar la cubulete (care mie mi se pare penal - nu se compara cu cel praf cu legume prin el).

De-acolo acasa, am pus delicatul in ciorba mea de vacuta si a devenit comestibila, am mancat, am mai facut ceva pt work si apoi la un film si la somn.

Mi-e tare lene sa povestesc de azi. Pe scurt, am aflat de concertele din Iulie si am fost la masa, bere, biliard cu Justus. Detaliez maine.

2 comments:

Anonymous said...

si 1200 aia ii are femeia de serviciu sau cineva mai evoluat; oricum si de banii astia cred ca iti permiti sa-ti platesti chiria pe acolo si sa maninci lejer tot ce vrei in fiecare luna, ba sa mai si pleci doua saptamani pe an in vacanta in Belize. asa-i?

stefi said...

man, nu e chiar viata de pe lume aici. Nu cred ca sunt muritori de foame ca la noi dar nici nu huzuresc de bine. Iti ajunge sa o duci de pe o zi pe alta, dar daca vrei sa-ti iei o casa ceva, ori trebuie sa fii din aia care iau super salar (macar un 2500-3000 eur), ori iti faci un business.