Saturday, November 15, 2008

7 noiembrie 2008(vineri): Melbourne

Great Ocean Road e o bucata de drum de pe coasta sudica a Australiei, vreo 30km intre Melbourne si Adelaide, facuta de soldatii care s-au intors din razboi. A fost un soi de program prin care soldateii au fost reintegrati in munca dupa o perioada de razboi. Partea interesanta a soselei e ca in multe parti e chiar pe coasta la distanta mica de apa si se vede frumos oceanul cu toate golfuletele etc.

Cum ziceam ziua de 7 am facut o rezervare pentru un tur pe Great Ocean Road care includea vizitarea a 2 parcuri de pe coasta. In unul din ele urma sa vedem niste pietre (cei 12 apostoli), iar in celalalt alte pietre :). Aici vezi pietre cam cum vezi in europa biserici. Fiecare cu obiectivele lor turistice.

In fine, ne-am miscat la ora 6 dimineata si ne-am dus in fata hostelului de unde ne-a luat autocarul. Aici statul detine un procent maricel din toate firmele de turism, prin urmare toate firmele de turism colaboreaza intre ele. Asa ca ne-a luat de la hotel o masina a unei firme concurente si apoi ne-a mutat in masina firmei cu care ne-am dus noi :).
Cu o zi inainte cand am luat si biletele pentru pinguini era batalie mare intre cele 2 firme :). Erau 3 ghisee unul langa altul si noi ne-am dus la unul sa cerem o oferta si cat ne uitam pe oferta fetele de la celelalte 2 ghisee ne tot chemau sa ne intrebe ce vrem :). Ne-am dus si le-am zis ce voiam si a inceput licitatia. A fost f. tare :)). Astea de la care am luat in final au fost cele mai simpatice. Stateau putin si vedeam cam ce fete faceam noi cand vedeam oferta concurentei si daca li se parea ca e mai buna decat a lor, numa ce auzeam "Pssst" si cand ma intorceam erau cu o hartiuta in mana cu un nou pret :). Intr-un final, dupa cateva "Psst"-uri, am scos de la cam 110 dolari pe excursie la 80, asa ca am luat de la ei ambele.

Soferul/ghidul era o tanti la 50 ani. Aici gasesti f. frecvent femei sofer sau facand activitati care la noi sunt in special facute de barbati. As putea zice ca nu prea e diferenta, femeile fac exact aceleasi activitati ca barbatii. Sunt si mult mai solide decat la noi. Rar vezi uscate. Sunt si multe mai purceluse asa, dar in general sunt doar solide si bine proportionate.
Doamna sofer era stilul mai acra putin asa, desi incerca ea sa fie draguta, nu-i iesea f. tare si oarecum plictisitoare. Acu poate si noi am comparat cu baietul de cu o zi inainte care a fost mult prea tare. Tanti ne-a spus doar vreo 2 chestii in special cand ne opream pe ici pe colo, in rest somn. Am ajuns rupti acasa ca in total cred ca am mers in autobuz vreo 8 ore sau cam pe-aici. Deci cam juma din timp sau mai mult.

Pietrele au fost interesante sa zicem, dar nu extraordinar de plapitant. Nu prea as recomanda turul asta. Cel de pe Phillips Island a fost mult mai fain.

Interesant a fost ca am intalnit un grup de 3 persoane din Romania care calatoreau de zor prin toata lumea. Niste batranei la in jur de 50-60 ani care facusera in ultimii 10 ani cat probabil n-am sa fac eu ever. Foarte de treaba si simpatici, am stat cu ei de vorba tot drumul. Am schimbat si date de contact ... nu se stie niciodata cand ajungem noi in Oradea sau e in Bucuresti.

Am mancat si cangur pt prima oara. Am luat niste snitel de cangur dar era cam in sange si cum eu nu ma omor cu linsul sangelui de pe bucata de carne, nu mi-a placut. Am trecut la felul 2 pe care Syca l-a ales pe principiul, nimic nu poate fi f. rau daca e intins pe un aluat de pizza. Asa ca am avut in meniu pizza cu peste. Alta delicatese care imi intoarce matele pe dos, mai ales ca pestele era sarat.
Asa ca intr-un final am fost salvat de un burger cu o portie mare de cartofi ;).
Cangur am avut ocazia sa mananc mai tarziu cand am mers la excursia de la Uluru (Ayers) Rock si mi-a placut. Practic e carne de vita, nu prea simti nici o diferenta. Poate doar putin mai dulce. Aici se mananca cangur destul de mult din ce-am vazut, desi preferatele raman puiul, vita si pestele. Astea desigur dupa hamburgheri si alte produse fastfood.

Poze aici: http://picasaweb.google.com/iulian.costan/GreatOceanRoadAustralia

No comments: