Thursday, November 20, 2008

12 noiembrie 2008 (Marti): Outback Safari

Mda, cum ziceam, in aceasta minunata zi a inceput calatoria prin taramul de foc.
La 6 dimineata ne-am prezentat in fata hostelului de unde urma sa ne ia autocarul. Ca si noi s-au strans si cativa japonezi (mai exact 7) care mergeau si ei incolo.
Cu o mica intarziere a aparut autocarul, ne-am imbarcat si am plecat. Pe drum a mai oprit la cateva hosteluri sa mai ia cativa, asa ca intr-un final ne-am strans 8 japonezi, 7 nemti, 2 englezoaice, o frantuzoaica, un elvetian si cu 2 romani ;).
Autocarul era plin, un autocar relativ mic si destul de incomod daca aveai mai mult de 1 metru jumate. Probabil facut special pentru turistii japonezi care stateau ca in fotoliu. Eu, nu prea. Daca era sa las capul pe spate cred ca aveam sanse mari sa-i dau un cap in gura aluia din spatele meu ... spatarul imi ajungea pana la sub brat.
Asadar am plecat din Alice Springs sa vedem Uluru Rock si Kata Tjuta (doua pietre sacre pentru aborigeni) si Kings Canyon ("canionul regilor"). Fiecare in cate o zi. Cazarea era la camping, in saci de dormit.
Pe drum am oprit putin la sediul lor sa mai luat niste saci de dormit si apa si dai mai departe.
Am continuat cu vreo 2 ore de somn, pana am ajuns la prima locatie, unde am stat putin. Puteai sa calaresti camile cu doar 5 dolari, asa ca am profitat si eu de ocazie. Nu e foarte diferit de calaritul unui cal, dar a fost fun. Ne-a intrebat ala daca vrem sa si alerge putin camilele ... desigur ca am zis un DA hotarat. La fel, e ca atunci cand alearga un cal, dar nu f. repede.

Urmatoarea oprire a fost un loc de unde puteam sa cumparam bautura. Ei, aici au iesit in evidenta romanii :)
Dupa multe dezbateri, eu si cu syca spuneam ca ar trebui sa luam o naveta de 30 sticle la 3 persoane, ei ca la 5-6, am ajuns intr-un final sa-i lasam pe ei (vreo 6) sa ia o naveta de 30 sticle si eu si cu Syca ne-am luat una. A fost tare ca vanzatoarea a ramas putin masca si ne-a intrebat de unde suntem :)). I-am spus ca Romania si s-a intors spre colega ei si i-a spus: din Romania's :)). Nu m-ar mira daca si-ar deschide o filiala in RO, cu asa clienti ... merita :).

Am luat sticlele si le-am pus in masina si am continuat spre primele pietre sacre: Kata Tjuta.
Am ajuns. Pietrele ... niste pietre, nimic deosebit. Dar aborigenii lor salbatici desigur ca s-au inchinat imediat la primul lucru mai mare decat ei pe care nu l-au putut manca. Am facut ceva poze. Peisajul era fain, cu tot in jurul tau rosu ... dar cam atat.

Revin cu detalii picante despre japonezi si party :).

Ceva poze gasiti aici: http://picasaweb.google.com/iulian.costan/OutbackSafariAustralia

No comments: