Saturday, November 22, 2008

17 noiembrie 2008: Cairns - reciful de corali

yup, in aceasta minunata zi am facut scuba diving pt prima oara.
Ne-am trezit pe la 7 si ne-am miscat spre locatia de unde urma sa plece barcuta spre reciful de corali. Urma sa stam cam 4 ore la recif, timp in care faceam doua scufundari si snorkeling cat voiam.Am facut check-in-ul, ne-am imbarcat si la putin timp dupa a plecat barcuta. Ne-a prezentat unu acolo ce si cum o sa se intample ... in mare stiam deja de la agentie cand am facut rezervarea.Barcuta mergea destul de rapid, cam in 2 ore am ajuns la prima destinatie (la ora 10 eram acolo). La 9:30 ne-au adunat pe cei care faceau scufundari (scuba diving) sa ne explice cum trebuie sa respiri din tubul de oxigen, ce semne trebuie sa folosim in apa, cum egalizezi presiunea in urechi, cum scoti apa din masca, cum scoti apa din dispozitivul de respirat si alte lucruri utile acolo jos. Regula de baza am retinut-o: respiri mereu ca altfel iti pocneste plamanu' :D.

Interesant era ca semnul de ok nu e ala cu degetul mare in sus si restul mainii inchise. Ala de fapt inseamna ca vrei sus :). Ca sa zici ca esti ok tb sa faci semnul cu cu 3 degete libere si celelalte doua formand un O. L-ai incurcat, ai urcat sus :).
Ne-au grupat pe grupe de 4 persoane, noi am intrat in grupa 4. Asa ca am bagat putin snorkeling pana ne-a venit randul. Fiecare grupa statea cam 20-25 minute in apa.Am facut si o droaie de poze. Se vede foarte fain reciful cand faci snorkeling ca e destul de aproape de suprafata acolo. Probabil nu mai mult de 4-5 metri adancime.Apa e super sarata (iti blestemi zilele daca atingi apa cu limba, bleah :( ) asa ca plutesti lejer fara sa faci absolut nimic. Asa ca nu faceam decat sa fac poze. Daca voiam sa plec de unde sunt, dadeam de 2 ori din maini si gata, iar intram in stand by mode.
Ne-au strigat la un moment dat, dar cumva eu eram focusat la plutitul meu, asa ca n-am reactionat. Noroc ca m-a strigat Syca, care iesise, si am urcat si eu pe barca sa ma echipese cu tubul de oxigen si greutatile. Ca sa te scufunzi iti pune la brau o centura cu greutati de plumb ca altfel te tine apa sus ca te trage in sus si tubul de oxigen si oricum plutesti si tu fara tub de oxigen. Mie mi-au pus baietii 6 greutati, lui Syca 4. Fiecare cat merita :).

Si am intrat in apa. Intai un pic si ne-a intrebat daca suntem ok. Mie casca imi cam lua apa si trebuia sa o golesc cam din minut in minut. I-am explicat in apa lu nea instructorul, dar el mi-a explicat ca s-o golesc cum ma invatase. In fine, am dat asa inainte de-acu. Ne-am scufundat, am egalizat presiunea in urechi cam la fiecare metru adancime, cum ni se spusese (oricum noi stiam care-i treaba si de la parasutism, doar ca aici simti presiunea mult mai repede), si am ajuns intre corali si o multime de pesti. E faina senzatia de a innota intre pesti. Ma duceam mai aproape de ei sa ii ating, dar asta nu prea se poate ca fug rapid ce te apropii la juma de metru de ei. Reciful nu mi s-a parut spectaculos. Culorile in perioada asta sunt foarte seci (nuante de gri), dar e oricum f. interesant sa fii intre corali si sa vezi toti pestisorii care isi gasesc adapostul pe-acolo.Super interesanta e si senzatia aia de plutire. E f. relaxant, mai ales ca poti respira la fel cum respiri afara :). Daca vrei sa te misti, mai dai din picioare, daca nu stai linistit si plutesti.

Din cand in cand ne mai intreba instructorul daca suntem ok si de vreo 2 ori i-am arat semnul de ok pe care-l stiam eu :). Dar mi-am dat rapid seama si i-am aratat semnul pe care il astepta el :). Syca nu si-a dat seama o data si l-a intrebat ala ca sa fie sigur, daca vrea sa urce sus :). Nu voia asa ca a aratat semnul corect.
Am stat in apa cam 20 minute cred. Mi s-a parut ca au trecut super repede.
Dupa ne-a urcat sus si ne-am mutat la noua locatie, timp in care am mancat niste mancarica tare buna.
La noua locatie (alta bucata de recif) la fel, am bagat putin snorkeling si apoi am trecut la scufundare. Am renuntat de data asta la costumul de scafandru, am luat doar vesta cu tubul de oxigen si greutatile de plumb. De data asta am meritat doar 4 si Syca 3.

Am avut alt instructor acum, mult mai relaxat. Primul nu prea ne-a lasat sa ne agitam pe-acolo. Asta n-avea nicio treaba. Statea cu burta in sus mai mereu, cu bratele incrucisate la piept si se uita ce facem noi. Nu exista regula ca n-ai voie sa te duci mai jos decat el, cum era la primul. Aproape ca n-am fost niciodata mai sus decat el. Am umblat prin apa ca altceva. I-am facut filmulet lui Syca cum innota, cum si-a scos apa din masca, de deasupra lui, de sub el ... n-a fost in viata lui asa un star cum e in filmuletul ala.

Am facut o gasca de poze si la pestisori si la recif, suficient cat sa imi pot aduce aminte fiecare minut petrecut in apa.Acum am stat in apa cam 30 minute. A fost mult mai fain ca am avut timp sa ne miscam pe-acolo.Am iesit intr-un final, am lasat tuburile si am reluat snorkeling-ul, dar de data asta am renuntat la labe si am pastrat doar masca. E mult mai fain fara labe, dar daca vrei sa ajung la barca e mai trista socoteala. Te trage apa in larg de nu stii ce-i cu tine. Aici te inneci fara sa-ti dai seama. Mai ales ca aveam si camera foto prinsa de mana, practic innotam doar cu o mana. Am reusit sa ne apropiem totusi de barca cu putin efort, am mai stat putin si am mai facut niste poze intr-o zona unde era f. aproape redciful dupa care am iesit.

Nici barcuta n-a mai stat mult si a luat-o inapoi spre mal. Am iesit prin urare la soare in partea din fata a vasului pana ne-au chemat bajetii la un pahar de vin din partea firmei. F. frumos din partea lor. Am luat vinul de la ei si inca o bere si cam asta a fost. Inca putin soare si am ajuns.Overall, a fost super experienta scufundarii. Raman fan al parasutismului, dar mi-a placut f. mult si asta.
Poze aici: http://picasaweb.google.com/iulian.costan/GreatBarrierReefAustralia

No comments: