Tuesday, November 11, 2008

3-4 noiembrie 2008 (Luni): Canberra

Nu s-a intamplat mare lucru in Canberra, asa ca am bag un singur post pentru ambele zile.

Pe 2 noiembrie n-am mai facut mare lucru. Am dat rapid o fuga prin Sydney si putin la net si cam atat. Seara am tulit-o spre Canberra unde ne-am cazat la un motel pt 100 dolari pe noapte.
Motelul era la vreo 5 km de oras. Am luat un aubobuz si pentru ca am oprit cu o statie mai devreme, am mers o tzara si pe jos. Am ajuns franti. Drumul din Sydney n-a fost decat 4 ore, cat se poate de acceptabil pentru Australia (ca si cum ai mergem pana in Voluntari din Bucuresti).

Am iesit putin in oras sa vedem ce e pe-acolo, desi eram destul de obositi dupa ultimele zile.
Canberra, la prima vedere, arata ca un oras scos din cutie. E chiar incredibil. Mai tarziu am vazut si zona centrala (veche), dar initial am vazut doar zona noua din oras, care e o mare parte din oras (cam 70% cel putin cred). Zona noua e chiar noua. Orasul ala ai senzatia ca a fost gandit de un super arhitect si cu cateva zile inainte sa ajungi tu acolo, a montat cladirile acolo. Totul e aranjat destul de exact, strazile sunt fie circulare, fie drepte, cum spune lumea, e un oras facut cu compasul. Dar trebuie sa vezi cum arata cladirile noi si cum se imbina una cu alta. E super. Orasul ai senzatia ca a fost construit special sa fie capitala. Probabil ca Melbourne nu le-a mai placut si au zis ca decat sa se certe Sydney cu Melbourne care sa fie capitala mai bine trantesc un oras in mijloc si ii zic capitala :).
Orasul e foarte micut, se poate vedea tot dintr-un turn de televiziune de langa oras. Foarte linistit si dragut. Seara nu e cine stie ce aglomeratie, decat in zona veche, dar nu mare lucru. Am stat acolo si urmatoarea seara si intamplator au fost liberi ziua respectiva ca a fost marea cursa de cai de la Melbourne (e un mare festival anual) si una locala si aveau ziua libera. De altfel tot prindem diverse evenimente peste tot pe unde mergem. Suntem norocosi cred?!

A doua zi (pe 4) am vizitat prin oras si ne-am intalnit cu niste loco cu care am facut si poze si care ne-au zis sa iesim in oras ca o sa fie super petrecere acolo din cauza curselor. Lumea pierduse pentru ca castigase un cal pe care nu pariase nimeni, asa ca aveau motiv sa bea :).
Nu prea aveam chef sa iesim, dar am zis ca nu putem sa pierdem un eveniment deosebit intr-un orasel asa mic ca Canberra. Asa ca am iesit.
Toata activitatea la ei se cam rezuma la un bar irlandez, foarte fain de altfel. Interesant e ca toata lumea era imbracata cum se imbraca pe la noi la tara. Toti cu hainele bune (alea de le iau eu doar la nunti). Barbatii la costum, fetele cu rochite si diverse palarii care mai de care mai funcky. Foarte eleganti toti .... mai putin noi desigur.
Ne-am asezat la capatul unei mese si am observat si facut niste poze. Desigur toata lumea era deja pulbere cand am ajuns noi (pe la 8). Erau vreo doi omuleti pe la 45 ani cred (in barul ala era tot satul/orasul - de la 20 ani pana pe la 50-60). Astia stateau oarecum langa intrare si se luau de toate fetele care intrau :). Ne-am distrat putin pe seama lor. A fost fun overall.

Am bagat cateva Guiness la halba (mult mai buna decat cea la cutie ... e mai mult un soi de crema si nu e amara aproape deloc), dupa care am plecat acasa, urmand sa plecam in Melbourne a doua zi.

Canberra -> Melbourne = 9 (noua) ore de mers cu autobuzul.

Poze din Canberra: http://picasaweb.google.com/iulian.costan/CanberraAustralia

2 comments:

Anonymous said...

Canberra e un oras planificat, l-au tras pe hartie de la zero inainte de a se apuca de construit. Planuire aia acopera vreo 50 de ani de dezvoltare, parca.

stefi said...

Da, am auzit ceva pe-aici de asta. Partea bune e ca chiar le-a iesit conform planului :).