Thursday, March 25, 2010

ce vrea romanul

"Romanul vrea sa stea degeaba si sa aiba multi bani cu care sa-si cumpere case, masini si haine".
Romanul e altfel spus cel mai bun client la Loto. Orice ar face, numa sa nu faca nimic, dar sa aiba de toate.
Sigur, sunt multi care nu sunt asa, dar la nivel de tara, numarul celor care chiar muncesc e aproape neglijabil.

Cand am fost acasa acum vreo doua saptamani am avut o discutie cu un unchi si o matusa pe aceasta tema. Eu tineam sus si tare ca romanul in loc sa faca ceva, prefera sa se uite la televizor toata ziua si sa se planga continuu ca nu merge nimic in tara asta.
Nu, ca nu am dreptate, ca au vandut fabricile si pamanturile si ca unde sa mai munceasca omul?!
Zic, decat sa stea la televizor, sa vada cum se cearta prostii degeaba, mai bine face ceva voluntariat.
Adica cum, voluntariat?! - cu o privire pierduta ca dupa o lovitura zdravana dupa cap.
Pai zic, adica fara bani. Decat sa stai degeaba, mai bine faci ceva, orice, sa-ti faci viata tie si celor din jurul tau mai buna.
Cum adica? Sa ma duc eu sa fac curat in fata la curtea lu ala de a furat? hahaha (era foarte funny ce ziceam eu)
Zic, pai nu faci la ala in fata, faci in oras in general - in parcuri eventual. Sa fie mai frumos orasul.
Nu, ca nu-s platit pentru asta!

Le-am explicat cum ca in tarile dezvoltate voluntariatul e foarte raspandit. Neh, am renuntat ca n-avea sens ... era prea mult.

Am revenit la discutia ca romanul munceste putin si vrea multi bani. Zic, in Japonia, desi oficial e 8 ore pe zi, nu exista angajator la care sa muncesti mai putin de 10 ore. Pur si simplu nu se poate acolo.
Da mai Iuliane, dar cat is platiti aia acolo. hahaha, ne compari tu cu japonezii?!
Pai zic, creca aia au aratat intai ca pot produce si apoi au inceput sa fie platiti. Nu au asteptat sacul de bani intai si apoi s-au apucat de produs.
Neh, cum sa muncesc eu multe ore daca nu sunt platit, nu exista asa ceva.

Si din nou am ajuns la discutia ca daca nu se fura ... rai pe pamant Romania era.

Finalul: "Mai Iulian, dar eu te credeam baiat destept pe tine" si au plecat ... n-am apucat sa mai spun nica.

?!

Sa traim bine si sa nu scoatem mana niciodata din cur, ca o sa puta bre!
Stef.

1 comment:

Syk said...

hehe,

poti sa o mai zici odata, la noi e problema cu oul si gaina: oamenii nu muncesc pt ca nu primesc bani destui (desi termenul destul e relativ), si angajatorii nu platesc destul (la fel de relativ) pt ca productivitatea tinde la zero.

bun exemplu japoniei, uite si la germania, dupa al doilea razboi mondial ambele tari au fost distruse complet, financiar erau in familent, si uite unde sunt acum, motoarele economiei mondiale.

oare de ce? nu cred ca au castigat la loteria universului.