Thursday, March 18, 2010

ratiunea de a avea copii

Ca tot mai toata lumea prin jurul meu are sau urmeaza sa aiba copii, ma gandeam la ratiunea de a avea copii; de ce vor oamenii sa faca copii? Ma gandeam la ce raspunsuri la intrebarea asta mi-am dat eu si ce am mai auzit pe la altii.

Cateva care mi le aduc acum aminte sunt mai jos:
Ca sa am pe cineva la batranete sa ma ajute.
Ca imi plac copiii.
Ca viata nu e frumoasa fara copii.
Ca copiii aduc bucurie in casa si unesc familia.
Ca nu vreau sa ma privez de placerea de a fi mama.
Ca vreau sa am mostenitori, sa-mi duca cineva numele mai departe.
Ca vreau sa fac eu si sa-i educ ca sa cresc nivelul de civilizatie/educatie in tara/lume.
... nu-mi mai trece niciun motiv acu prin minte, dar ma mai gandesc.

Ce e interesant de observat e ca toate motivele astea (poate exceptandu-l pe ultimul, care btw nu-mi apartine) privesc o dorinta personala care nu ia niciun moment in calcul ce si-ar dori copilul sau alte motive, altfel spus sunt cam toate motive egoiste. Ultima macar are in vedere un scop mai mare decat o dorinta personala.

Nu spun ca ar fi rau, ca n-as putea sa-mi argumentez afirmatia decat plasand-o intr-un context, ignorandu-le pe toate celelalte. Doar mi s-a parut interesanta observatia ...

Stef.

2 comments:

stefi said...

m-am uitat pe net putin dupa motive de a avea copii ... in toate articolele sunt doar motive de genul celor din post, unele chiar f. dumb, nu numai egoiste. hmm, interesant.

Anonymous said...

pentru ca iti retraiesti copilaria prin ei. te joci, si devii unul de al lor