Saturday, July 5, 2008

Suedia - iunie 2008

Pe la jumatea lui Iunie am ajuns si eu prin Suedia, in Stockholm, pentru 3 zile.
Imi doream demult sa vad orasul ca auzisem ca e cel mai verde oras din Europa si chiar eram curios cum arata.

Orasul e foarte frumos, e facut pe niste insule practic cu poduri de trecere peste canalele cu o apa nu urat mirositoare ca cea din Dambovita ci destul de curata.
Am ajuns intr-un parc de n-am reusit sa-l terminam. Imens si foarte frumos. Aveau niste terase simpatice intr-un loc langa niste mici sere in care cultivau totul pe loc si 100% natural. Puteai sa te plimbi prin sere, sa cumperi diverse produse naturale sau sa bei o bere alaturi (naturala si aia presupun). Eu am mancat o inghetata naturala :P, foarte buna de altfel.

Preturile te cam dau pe spate. Ajunge cam 5-6 Euro o bere, si e proportional si la celelalte produse. Mancare fara 5 Euro nu gasesti, cel mai amarat sandwich e vreo 3 euro, dar e atat de mic incat daca te chinui sa il mananci greu, il termini cam din 2 inghitituri.

Am prins si 2 meciuri acolo. Chiar interesant asta. Primul meci a jucat Suedia cu Croatia parca si si-au luat bataie. Nu se compara cu un meci la romani, sunt mult mai linistiti. Plictisitori aproape. Au tipat de vreo 2 ori inainte de meci si de vreo 2 ori in timpul meciului. Ce-i drept au si luat bataie.
Partea faina a fost ca a doua zi a jucat Turcia. Era o mana de turci acolo, vreo 30 de oameni cred, care au facut scandal de 10 ori cat toata piata aia de suedezi. Sunt dea dreptul fanatici turcaletii astia. Foarte misto. Dupa ce au castigat meciul s-au indreptat cu claxoane si urale spre centru (statia centrala) unde au mai stat cateva ore si s-au bucurat. Dar foarte civilizati. Nu au spart si rupt ca la noi.
Si cel mai fain mi s-a parut reactia politiei. Am vazut la un moment dat o masina de politie, o dubita, care intra prin mijlocul oamenilor si din cand in cand baga semnalul sonor sa isi faca loc. Am zis ca ies baietii cu ciomegele din masina si incep sa curete piata. Dar de unde, a intrat masina pana in spate unde era o cale de acces cu masina si s-au oprit acolo de-a curmezisul strazii. Nici un politist n-a iesit din masina. Eu tot asteptam.
Cand am vrut sa plecam am vazut ca mai erau 2 masini de politie mai incolo, pe 2 strazi. Venisera sa opreasca circulatia!!! Ne-am dus si la ultima straduta de acces in piata si am vazut ca si acolo era una pusa dea curmezisul pe strada si drumul inchis. Ce sa zic, am ramas masca! Practic nu a iesit nici un politist din masina sa se bage pe langa multime. Erau de toate 4 masini de politie, din care 3 erau cam la 50 metri de piata. Singurii politisti care i-am vazut in afara masinilor erau aia de dirijau circulatia pe cai alternative.

In fine, am facut si o plimbare cu barca si gata vizitatul orasului.
De cazat ne-am cazat intr-o fosta inchisoare, transformata in hostel. Am dormit intr-o celula :). Foarte interesant, dar si foarte mic.
Si inca o chestie misto de am vazut-o, era un spatiu micut intre niste stanci, chiar pe insula unde era inchisoarea noastra, la vreo cateva sute de metri. Acolo era un soi de party in aer liber, semiorganizat. Adica organizarea consta in faptul ca aducea cineva niste boxe imense si se vindea bere. Altfel venea lumea cam ca in vama veche, cu paturi de pus lucruri etc si tigarile pregatite si acolo se dezlantuiau. O atmosfera bestiala!!! Desi daca te uitai putin in jur te cam speriai. Toti erau drogati, beti, tatuati, cu zeci de piercing-uri, parul in toate felurile. Aratau ca niste distrusi, ce mai. De aici poate si atmosfera aia de libertate care mie imi place asa mult. In fine, mie mi-a placut foarte mult. Am stat vreo juma de ora si am dat si eu din cap. Evident ca eram punct de interes acolo ca eram singurii care erau imbracati normal si n-aveau tatuaje si piercing. Am stat de vorba cu unul despre fotbal si cam atat.

De-acolo am plecat la Copenhaga, Danemarca.

2 comments:

Syk said...

poze, poze cam pe cand? sau iar tiau furat laptop-ul.

see ya la 4km ;)

stefi said...

vin si pozele cat de curand de la toate locatiile. Am sa fac sper saptamana asta ordine in multele poze dezordonate de pe laptop. Nu mi l-au mai furat pe asta :). Probabil ca era prea slab. Acu l-am schimbat, tre sa fiu cu ochii in 4 :)