Sunday, December 7, 2008

intoarcerea in Romania

Intoarcerea in Romania, ca intotdeauna e si frumoasa si mai putin frumoasa.

Incepand din avion, unde pe langa toti smecherasii mai tuciurii sau nu, te mai trezesti ca zbori si cu o companie romaneasca (blueair) si in loc de zambetul cu care te-a obisnuit personalul din toate celelalte companii de zbor ti se afiseaza hai sictir-ul specific romanesc. Aroma omului roman e si un pic altfel decat a celorlalti (desi nu atat de rau ca a indienilor sau mai rau a aborigenilor australieni) ... desi ai zice ca australienii ar tb sa fie mai imputiti ca nu prea au apa dulce, desi sunt inconjurati de apa :). Dar la noi omul probabil se gandeste mai mult la viitor decat la prezent ... de-ar face si altii la fel, nu am mai avea probleme de mediu acum ;).

Si cum ziceam, dupa ce am revenit la personalul blueair care zambeste frumos numai cand scoti 12 lei sa-ti iei o bere, in rest musculatura fetii e complet relaxata, putin lasata chiar. De aici continui cu baietii veniti de la munca, care arunca tigarile fix unde le vine, pe iarba, in aeroport ... oriunde. Ca doar ei si-au facut deja datoria pentru un mediu curat cand au sarit peste dusul de aseara, e datoria celor care fac dush regulat sa arunge gunoaiele unde trebuie ... sa contribuim in mod egal la mediu.

Acum, o comparatie corecta a mizeriei de pe strazi n-am cum sa fac (ma refer la noroi), pentru ca in australia era cald si frumos si soarele ma ardea, in timp de in Romania era un frig de iti degera nasul numai ce-ai iesit din aeroport. Sa zicem totusi ca am ajuns la concluzia ca mizeria nu e chiar atat de rea pe cat se zice in Bucuresti. Nu mi-e rusine nici cu Sydney sau mai ales Melbourne de exemplu. Nici chiar cu Londra.

Eh si aici vine si partea buna a Romaniei. De la aeroport am plecat direct la munte unde ne-am adunat 50 de prieteni sa ne bucuram de trecerea a inca un an din viata mea, a lui Tutu si Mishu. E greu sa renunti la asa prieteni cum poti sa-ti faci la noi. N-as da Romania pentru nicio tara europeana. Pentru Australia ma mai gandesc :). Acolo oamenii sunt mai deschisi parca.

Overall, ma bucur ca sunt acasa desi viitorul nu-mi pare sa sune bine pe taramurile romanesti, mai ales cand ma uit la rezultatul alegerilor.

1 comment:

Monica said...

bine ai revenit,hugs!!!