Sunday, December 7, 2008

consumati romaneste

Cand am fost in Australia m-a lovit acelasi concept care se intalneste si la francezi. Consumul nationalist.
In Australia toate produsele produse in Australia sunt branduite. Scrie mare si frumos "Made in Australia". Acolo produsele produse la ei sunt considerate produse de calitate (or si fi) si sunt preferate celor produse in alte parti; in special produsele agricole (produse din legume, fructe etc).

Acum nationalismul frantuzesc e tampit ca se extinde pana acolo incat nu esti in stare sa te intelegi cu ei ca nu vor sa vorbeasca alta limba. Dar trebuie sa recunoastem ca altfel decat treaba cu limba, nationalismul ii ajuta enorm. Drept urmare Franta e cea mai putin afectata tara de criza din Europa momentan.

Asa ca oare de ce n-am invata si noi ceva de la altii si am incepe sa consumam produse romanesti din ce in ce mai mult. Cred ca macar daca am incerca sa stimulam agricultura, unde Romania are super potential, ar fi un pas mare in fata. Si sa fim seriosi, produsele de la noi chiar sunt bune si sanatoase si pretul nu e cine stie ce diferit de cele importate.

Eu sunt hotarat! Nu mai cumpar produse din afara decat daca nu exista produs similar produs la noi sau diferenta de costuri e enorma.

Momentan sunt trist ca nu prea gasesc rosii produse la noi (de altfel o consecinta ca lumea nu cumpara produsele romanesti).
Cel mai bine ar fi sa se faca un brand ca peste tot cu produsele fabricate in Romania (o chestie gen stampila care sa iasa in evidenta si s-o puna pe produsele noastre).

So, sper ca lobby-ul meu pt produsele romanesti sa dea roade si sa ne vedem la piata la cumpart de patrunjel romanesc :)

2 comments:

Le MaƮtre said...

aici, cel putin ma aliniez cu Baselu', pentru ca si el a afirmat acu' citeva saptamini - sus si tare - "sprijiniti manufactura romaneasca, consumati produse made in ro". tocmai ce dezbateam cestiunea cu cineva din Romanica, si m-a luat cu urmatorul contra-argument: "da, eu vreau sa consum unt romanesc, dar e mai scump ca President-ul frantuzesc. am o dilema, cum procedez? trebuie lucrat la promovare, asta-i!

stefi said...

normal ca e mai scumpa ca in general costul de productie e mai mare ca nu s-au investit f. multi bani in imbunatatirea aparaturii folosite. Dar daca nu cumparam nici n-o sa se investeasca ca n-or sa aiba de unde. Asa ca daca dai 5 lei pe kilul de rosii in loc de 4.5 cred ca nu doare chiar asa rau. In cativa ani se vor alinia si preturile produselor romanesti. Oricum, eu cred ca cel putin legumele sunt de mai buna calitate la noi si merita sa dai banul pe ele. Din pacate nimeni nu cumpara produse romanesti si prin urmare nu gasesti in piete decat turcesti si alte din astea. Trebuie neaparat sa se lucreze la brandul de tara. Asta si mentalitatea de "nimic nu se poate face" ar fi ceva in care eu as investi continuu in locul guvernului. Rezultatele or sa se vada din plin in timp.