Sunday, February 20, 2011

sport in Australia

In ultima vreme am inceput sa mai socializez si eu, cand pe la o bere, dar in special pe la un tennis sau arte martiale.

Cateva lucruri care m-au impresionat ar fi:
- antrenamentul de arte martiale: desi stilul pe care il, sa zicem, practicam in Romania era mult mai interesant (choy lee fut), antrenamentul de aici mi-a placut mai mult. Antrenamentul incepe cu vreo 20 minute de incalzire, timp in care trebuie sa alergi in jurul salii, sa-ti intinzi muscii, sa faci vreo 3 serii de abdomene cu un partener si vreo 3 serii de flotari. O chestie faina, la ultima serie de flotari, faci flotarea dupa care trebuie sa bati palma cu partenerul ... misto pt socializare. Dupa incalzire incep tehnici ca in orice stil, nimic deosebit.
Ce mi s-a parut foarte fain, e ca la final, toata lumea citeste de pe un perete valorile clubului pe care probabil in timp ajungi chiar sa ti le insusesti. Lucru bun, ca doar nu te duci doar sa te bati acolo. Se cunoaste ca baietii astia stiu leadership, ca in toate cartile de dezvoltare personala si leadership iti spune sa iti gasesti ce anume vrei sa faci, sa le scrii pe o foaie si sa le citesti in fiecare dimineata.
Problema cu artele martiale, pentru moment, e ca m-ar costa 145 dolari pe luna ... putin cam mult pt acum, dar dupa ce imi gasesc job aici vreau sa ma duc.

La tennis am fost de ceva mai multe ori. Este in Albert Park un club de tennis care organizeaza tot soiul de campionate si duminica au Tennis Social. Altfel zis, pt 3 ore, te duci acolo, ca si multi altii si joci tennis cu cine iti spun ei. Azi am fost prima oara.
La capionate, am fost ca inlocuitor pt altii care n-au putut ajunge, pt ca m-am trezit prea tarziu si incepuse campionatul ... dar am jucat si a fost ok.
Ce m-a impresionat a fost spiritul de fair play. E incredibil, practic nu conteaza in ce echipa esti, lumea sta de vorba cu tine de parca ii cunosti de-o viata, te lauda si incurajeaza daca dai o minge buna (sau chiar ok, nu neaparat extraordinara) si la sfarsitul meciului, dai noroc cu toata lumea si le multumesti pt joc. F. tare! Eu sunt impresionat si mi se pare f. tare felul in care se sprijina unii pe altii!

Alt lucru care mi s-a parut fain e ca aici poti sa te duci la cateva magazine si sa iti iei rachete sa faci demo. Platesti 5 dolari pe racheta si o poti lua acasa 2 zile sa te joci cu ea. Cum intentionez sa joc tennis des, vreau sa-mi iau o racheta, ca aia de-acasa n-a incaput in bagaje, asa ca am testat pana acum 4 rachete: Wilson Six-One Tour (racheta lui Federer), Babloat AeroPro Drive GT (racheta lui Nadal), Wilson BLX Blade 98 si Volkl PowerBridge 10 Light.
De la Wilson nu mi-a placut nimic. Racheta lui Federer e faina ca are precizie, dar e extrem de greu de jucat cu ea, trebuie sa ai super conditie fizica. Cealalta de la Wilson pur si simplu parca e facuta de mine, comparat cu Babolat si Volkl. Babolatul lui Nadal e ok, are putere, dar uneori mi s-a parut greu de controlat - altfel zis, mingea nu se ducea unde voiam eu.
Ce m-a impresionat a fost Volkl, o firma de care nu auzisem pana acum. Racheta e foarte faina, mingea se duce exact unde vreau eu, singura problema care am vazut-o e ca nu prea are forta. Trebuie sa lovesti mingea foarte tare sa ajunge unde vrei.
Oricum, maine duc Volkl-ul si Wilson Blade 98 si cred ca am sa iau alt Volkl si inca o data Babolat-ul lui Nadal si sa ma hotarasc la una din astea doua.

Alta chestie faina, e ca tennis-warehouse.com.au garanteaza ca au pretul cel mai mic. Altfel spus, daca gasesc racheta mai ieftin in alte parti, le trimit link-ul si ei imi dau racheta la pretul respectiv. Desigur ca am gasit Volkl-ul pe care cel mai probabil am sa-l cumpar la doar 199 dolari, cand la ei e 275 dolari :D.

In alta ordine de idei, saptamana viitoare ma duc la Yoga Bikram, unde cica transpira si oasele din tine. Am primit recomandare de la o australianca, asa ca sunt ascultator si execut, ca sa ma integrez cum trebuie aici :)

No comments: