Wednesday, May 5, 2010

diferentele culturale si traditia

Na ca am ajuns sa le punem si pe astea sub lupa.

Dupa parerea mea, un lucru extraordinar in lume ar fi sa ramana o singura limba, sa putem astfel comunica liber orice ne trece prin cap cu ultimul taliban ramas in varful avionului si ultimul chinez proaspat emigrat in Europa si cu ultimul neamt dat afara din fabrica Nokia etc. Toti avem de beneficiat din aceasta comunicare.
Oricum, nu despre asta e vorba, dar mi-am adus aminte de faptul ca intr-o discutie despre renuntarea la toate limbile in afara de una singura, mi s-a argumentat ca sunt nebun si ca desigur ca nu e bun ca se pierde din diversitate si ca lumea ar fi plictisitoare prin urmare.

Eu ma intreb: oare cat de ignoranti putem fi?! Oare cum ne putem imagina ca lumea asta ar putea fi plictisitoare cand noi stim atat de putin despre ea. Cum poate fi plictisitor sa studiezi plantele, animalele, natura, planeta, galaxia, universul, omul etc etc? Nu, se pare ca dupa unii, faptul ca avem atatea limbi diferite ne face viata frumoasa.

OK, prin absurd sa zicem ca acceptam varianta cu limba e singura care face viata frumoasa. Eu cred ca noi am uitat ca supravietuirea speciei e principalul motor al evolutiei noastre. Sigur ca nu e asa vizibil ca nu am ajuns intr-o criza atat de mare cat sa ne puna atat in pericol ... dar probabil vine cat de curand cu incalzirea globala. Daca nu crezi ca supravietuirea e cel mai important lucru, gandeste-te din nou de ce ai facut copilul ala, sau intentionezi sa-l faci. Nu e pentru ca-ti place, cum ai vrea sa crezi, ci in primul rand ca ai fost programat sa te reproduci ;).

So, hai sa fim si putin eficienti si sa ne indreptam putin inspre evolutie si sa incercam sa pastram din trecut doar invatamintele, nu sa caram tot trecutul dupa noi.

No comments: