Thursday, October 30, 2008

bye bye Hong Kong

In sfarsit s-a terminat vizita in Hong Kong. Foarte obositoare. Suntem rupti amandoi, dar recuperam in Sydney. Prima zi bagam un somn indelungat pe plaja sa ne recuperam dupa noptile pierdute in Hong Kong.

Pe scurt, am vazut cam tot ce misca in Hong Kong. Incepand de la un satut neatins de civilizatie inca, pana la orasul Hong Kong cu zecile/sutele de zgarie nori si chiar Macao cu imensele cazinouri de-ti lasa gura apa de cand calci in ele pana ramai fara bani.

E incredibil ce au putut ochii strambi sa construiasca aici. Probabil ca e orasul cu cei mai multi zgarie nori din lume. Practic aici daca stai la bloc de 10 etaje poti zice ca stai la casa. Tot ce vezi in jur cred ca are macar 20-30 de etaje. Zicea Christina ca ea sta la etaj intermediar ... guess what?! etajul 15 ;).
Am ajuns putin pe un varf de deal aici de unde se vede aproape tot orasul (btw, e de 4 ori mai mare decat bucurestiul). Super fain se vede seara cu toate luminile, desi e atat de poluat aici aerul incat rareori prinzi cer senin. Cica doar daca prinzi sa fii acolo sus imediat dupa o ploaie ai sanse sa vezi clar orasul. Altfel il vezi prin ceata.

In oras e extrem de aglomerat. Practic cam cum e la noi in Bucuresti dimineata devreme sau seara pe la 5-6, asa e la ei cand nu e trafic. Am facut niste poze ... nu-ti vine sa crezi cati oameni se pot misca pe strazile astea.

Orasul e f. murdar, f. aglomerat si in multe zone cu un miros nesimtit de peste, singurul lucru impresionant sunt cladirile extrem de inalte si facute una langa alta, de au loc cam 2-3 oameni sa treaca printre ele.

Macao la fel, murdarel daca iesi din zona cazinourilor. Dar langa cazinouri si inauntru, te ia cu dureri de cap. Am fost in The Venetian. N-am cuvinte sa descriu cat de misto e. Am sa pun niste poze cand am sa prind ceva timp.
Vin acusi si cele din Hong Kong.

No comments: